Aktualności - www.pimedia.pl

12.09.2013

Małopolska kręci z Hollywood

Co Brad Pitt powiedziałby o krakowskim rynku? Czy Nicole Kidman pokochałaby wawelskie komnaty? Która dzielnica Krakowa stałaby się miejscem spektakularnych scen pościgów samochodowych rodem z "Gorączki" Michaela Manna? Odpowiedzi na te i inne pytania może przynieść inicjatywa Krakowskiego Biura Festiwalowego Filmowa Małopolska.

Małopolska to region słynący nie tylko z niezwykle ciekawej historii i wspaniałych zabytków, ale też niespotykanych nigdzie indziej walorów krajobrazowych i turystycznych. Na jej obszarze znajdziemy zarówno malowniczą Wisłę i kopalnię soli, jak również zabytkowe twierdze i fortyfikacje, zabytki przemysłowego dziedzictwa oraz najwyższe w Polsce góry. Ta ogromna różnorodność Małopolski sprawia, że region jest atrakcyjnym miejscem nie tylko dla turystów. Akcja Filmowa Małopolska to próba przekonania filmowców, że także oni znajdą w tej części Polski fascynujące miejsca idealne dla ich pracy.

Filmowa Małopolska to projekt promujący region jako miejsce niezwykle przyjazne branży filmowej: ciekawe plenery i interesujące lokalizacje umożliwiają realizowanie różnorodnych produkcji. Przedsięwzięcie ma na celu podniesienie konkurencyjności Małopolski w stosunku do innych rejonów Europy, które często stanowią tło filmowej fabuły. Filmowa Małopolska to jednak nie tylko zaproszenie do korzystania z ciekawych lokalizacji, to również całe zaplecze logistyczno-organizacyjne: producentom, którzy zdecydują się na realizowanie swoich filmów w regionie, Krakowskie Biuro Festiwalowe oferuje wsparcie podczas produkcji, pomoc w zdobywaniu praw do lokalizacji czy ułatwianie współpracy ze służbami miejskimi. W ramach współpracy z Biurem można również otrzymać dotacje z Krakowskiego Funduszu Filmowego.

Kampania Filmowa Małopolska to akcja o międzynarodowym zasięgu: By zaprosić światowej rangi przedstawicieli rynku kinematograficznego do Małopolski, wyruszyliśmy na największe filmowe festiwale – mówi Przemysław Kozok, managing director w |PIMEDIA Group – domu mediowego odpowiedzialnego za strategię i zakup mediów na potrzeby kampanii. O inicjatywie Krakowskiego Biura Festiwalowego dowiedzą się reżyserzy i producenci obecni na takich imprezach, jak Cannes Film Festival, Toronto International Film Festival oraz Mostra Internazionale d'Arte Cinematografica di Venezia. W ramach kampanii emitowane są również reklamy prasowe w najważniejszych na świecie wydawnictwach branży filmowej, między innymi w „The Hollywood Reporter”, „Shots”, “Variety” czy “International Screen”. Ważnym elementem komunikacji jest także zakrojona na szeroką skalę wizerunkowa kampania internetowa, skierowana na rynki zachodniouropejskie, kanadyjski oraz amerykański.

powrót